vrijdag 26 maart 2010

Blog 20: Ding 23

Het laatste blog t.b.v. de cursus 23 Dingen. Ik heb het gehaald!

Het was inderdaad een lange reis, maar uiteindelijk wel doeltreffend en interessant.

Mijn favoriete Dingen zijn toch wel Twitter en RSS geweest. Twitter gebruik ik nog steeds om mijn gedachten te spuien en te communiceren met andere mensen in het werkveld. RSS (Netvibes) gebruik ik dagelijks! Niet alleen met websites, maar ik kan ook direct checken of ik e-mails heb. Ideaal dus.

Ik ben blij en dankbaar dat ik dit traject heb mogen doen. Het heeft mijn werk een stuk interessanter gemaakt. Het is maar goed dat deze bezemklas bij de BNOF er is.

Er zijn geen Dingen geweest die me verrast hebben.

23 Dingen kan zeker weten nog verbeterd worden, maar dat komt vooral door de snelheid waarmee de technologie gaat. Binnen een aantal jaren zal het mobiel internet nog belangrijker zijn. Ik vind het al goed dat Twitter is opgenomen als Ding, maar (mobiele) Apps en E-readers (sowieso de iPad) zullen nog belangrijker worden in Bibliotheek 2.0.

Bedankt Rob Coers en iedereen die zich bezig gehouden heeft en houdt met 23 Dingen / 23 Things en alle varianten.

23 Dingen was voor mij een leerzame weg in persoonlijk en professioneel vlak. Ik blijf het zeker bijhouden en waar nodig nieuwe Dingen aanboren.

2 opmerkingen:

  1. Hoi
    Gefeliciteerd. Fijn dat het je allemaal is gelukt!

    Groeten Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook mijn felicitaties Patrick. En nu mag je verder....

    BeantwoordenVerwijderen