maandag 10 januari 2011

iPad (1)

Vorige week kwam ik toevallig de iPad tegen in De Bijenkorf in Amsterdam. Zal ik wel of zal ik niet proberen?

Toch maar even proberen wat nu die hype is. Ik had er nog nooit één echt in mijn handen gehad. Ik pakte hem van zijn standaard en ging wat op en neer scrollen. Op zich niet verkeerd. Een keer op zijn kant, het beeld draait ook echt mee.

Toen ging ik typen met de duimen. Ik ben immers gewend om smsjes te typen met mijn duimen. Recht omhoog ging dat nog wel, maar liggend ging het typen totaal niet. Ik kwam nergens met mijn duimen. Om nu de iPad neer te leggen en dan te gaan typen met alle vingers, leek me ook niet echt handig.

Ik ben er nog niet helemaal uit. Deze eerste indruk was geen positieve indruk. Is het nu echt een wondermiddel, of toch een hype? Ik zie een iPad geen telefoon vervangen en geen laptop. Je kunt nieuws ook lezen op je telefoon en op je computer. Twitteren kun je overal.

Dus wat de toegevoegde (lees: vervangende) waarde is, is mij nog een raadsel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten