vrijdag 25 februari 2011

Tightrope in Wondaland

Ik ben inmiddels al drie dagen ziek thuis. Zware verkoudheid dan wel een griep. Uitrusten is echt het devies. Ik ben eigenlijk nooit ziek, maar als ik het wel ben, is het direct goed raak.

Gelukkig kon ik nog naar hét concert van 2011 afgelopen maandag. Janelle Monae. Ze was al eens eerder in Amsterdam geweest en haar tweede show in december was helaas (of niet) afgelast. Dit keer moest ik er gewoon naartoe.

In december had ik kaarten kunnen krijgen tijdens de workshop "Flippen" en ik kon niet wachten tot 21 februari.

Ik had Mildred Cairo van Vision4Talent beloofd mee te nemen en de zangeres Ntjam Rosie mocht ook mee. Rosie stond twee maanden eerder zelf op het podium als voorprogramma van Macy Gray. Met twee donkere vrouwen naar een derde donkere vrouw, wat kan er nog beter? Gelukkig wacht er in Groningen mijn eigen donkere dame op me.

We waren aan de late kant, want het interview liep uit en het gewenste eten duurde ook langer. Op naar de Melkweg, waar al een lange rij stond te wachten. Behendig als de dames waren, sloten we aan bij de eerstvolgende gasten die naar binnen liepen. Tussen de tourbussen en de vrachtwagens van Cinevideo.

We hebben de jassen afgegeven en we konden de zaal in, die al behoorlijk druk was. Rosie wilde vooraan staan en dan gebeurt het ook. Stonden we ineens derde rij in het midden. Fantastische plek!

Toen was het wachten, lang wachten. De DJ van dienst had niet echt door op welk concert hij was, want qua gekozen nummers kwam er van alles voorbij. Om 21.00 stipt kwam er een iemand in driedelig het podium opgestormd om Janelle aan te kondigen. Een oorverdovend geluid kwam over ons heen.

Een superstrakke show begon met veel energie, goede muziek, die ik echt niet had willen missen. Er was ook tijd voor een rustig moment met een prachtige akoestische Smile, die de hele zaal stil kreeg.

Tussendoor werden er nog ballonnen losgelaten tijdens de knaller Tightrope. Maar eerst kwam Wondaland tot leven met het uitdelen van glittertoeters. Tijdens het concert maakte ze nog een schilderij, wat na afloop van het concert werd gegeven aan degene die de prijsvraag won: Wat is de tweede naam van Janelle Monae?

Voordat we het door hadden was de show alweer over. Ik had 2 uur verwacht, maar de EP en de LP van Janelle Monae zijn nog niet berekend op een dergelijke lengte.

Come Alive was de afsluiter, waarbij de hele vloer op de knieën werd gebracht.

Al met al een erg geslaagde avond. De dames heb ik bij Amsterdam CS afgezet en ben toen terug gaan rijden naar Groningen met genoeg energie.

Later bleek dat 3voor12/VPRO de show had opgenomen, dus ik kan niet wachten tot die registratie.

1 opmerking:

  1. Als ik het zo lees krijg ik bijna spijt dat ik niet mee was. Gelukkig mocht ik tijdens Tightrope mee genieten via te tel ;)

    BeantwoordenVerwijderen