donderdag 17 februari 2011

Whoopaa (2)

Het is inmiddels een dag later en Whoopaa neemt weer mijn aandacht. Op Twitter kwam ik een tweet tegen met een link naar een artikel die zwakheden van dit nieuwe medium aan de kaak stelde.

Whoopaa stelt dat mensen op Twitter en Facebook een persoonlijk en een zakelijk account hebben en dat dit in elkaar vervlecht.

Facebook verwijdert binnenkort zakelijke accounts, waardoor er alleen persoonlijke accounts overblijven. Alleen fanpagina's blijven dan over organisaties. Facebook maakt dit onderscheid op deze manier al.

In mijn geval gebruik ik mijn Twitter account (@patrick23dingen) zakelijk en persoonlijk. Voor mij hoeft er geen onderscheid gemaakt worden.

Ik kom net tot de ontdekking dat Whoopaa direct messages (DM's) uit naam van mij verstuurt via Twitter. De ontvanger van je bericht hoeft je niet eens te volgen, wat normaal wel moet.

Deze actie is op zich niet zo zichtbaar, maar kan wel ongewenst zijn. Ik heb me al verontschuldigd bij de betreffende personen.

We zullen kijken wat er verder gebeurt met dit nieuwe sociale medium.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten