woensdag 9 maart 2011

Muziekweb vs Spotify (3)

Ik heb in mijn vorige blogpost de software van DigiLeen geïnstalleerd. Dat duurde toch best lang met allemaal waarschuwingen om bijna bang van te worden.

Eerst moet ik me aanmelden bij DigiLeen, voordat ik iets kan lenen. Al mijn contactgegevens worden gevraagd door Muziekweb. Dat is toch snel gebeurd. Ik krijg een pasnummer en postcode toegemaild. Dit is niet de postcode van mezelf, maar een gegenereerde code.

Ik ga eerst naar de homepagina en zie dat er een lijst is met nieuw toegevoegde muziek in de categorieën Populair en Klassiek. Ik zie ook dat ik ingelogd ben en dat ik 100 credits heb om te besteden bij DigiLeen. Deze 100 credits zijn een week geldig.

Ik ga toch maar op zoek naar Ntjam Rosie, want ik zie geen interessante muziek in de lijsten staan. Ik krijg een lijst te zien met alleen haar naam. Ik moet op een klein pijltje klikken om naar albums te gaan. Ik krijg alleen Elle te zien, zoals ook op de website vermeld stond.

Ik klik daarop en krijg het album te zien met alle nummers en samples van de tracks. Doorscrollen lukt niet echt, want het programma zit inmiddels vast met de mededeling: Even Geduld......

Door het programma af te sluiten en weer opnieuw op te starten, moet ik me opnieuw inloggen. Echter lukt dit niet direct. Na nogmaals af te sluiten en op te starten, moet ik mijn onmogelijke pasnummer en postcode invoeren.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten