maandag 9 mei 2011

EP is het nieuwe album?

Vandaag kreeg ik weer een nieuwe EP binnen, van KT Tunstall. The Scarlet Tulip EP.

Ik moet toegeven dat ik grote fan ben van KT. Toen ik een melding kreeg over het verschijnen van de EP, heb ik het direct besteld. Op het werk nog wel. Bij EP's is het vaak een kwestie van op=op.

Maar EP's komen steeds meer en meer terug. In vroegere jaren waren EP's een middel om singletjes langer te maken: Extended Play. Nu is het vaak een middel voor een beginnende band om alvast iets te kunnen verkopen aan de fans.

Wat me nog meer opvalt, is dat grote artiesten een tussentijdse EP uitbrengen. Zoals een KT Tunstall of een Corinne Bailey Rae (The Love EP), etc.

Een bekende Nederlandse artieste kan ook nog een EP maken. Ze heeft inmiddels al nummers opgenomen, maar dubt nog over een Special Edition of een geheel nieuw album.

Een EP is dan een slimme zet. Het volgende album komt vanzelf wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten