maandag 7 november 2011

Bedekt met bloemen



De cd zou al bijna ten grave gedragen worden door de grote platenmaatschappijen. Gelukkig is het zo ver nog lang niet.

Ik kies zelf voor de (aloude) cd als formaat voor albums. Wat heb je immers aan digitale albums die je alleen kunt vinden op een computer. Een cd kun je nog eens uitlenen aan iemand en zeggen: Luister eens naar deze goede muziek! Daarnaast kun je de cd's in de kast zetten en zo nu en dan weer een fijne plaat opzetten. Vanuit de computer doe je dat toch minder gemakkelijk.

Ik kreeg vandaag weer een leuke cd binnen: Covered up with flowers van Lissie. Een Amerikaanse zangeres die ik heb leren kennen via MySpace! Ja, het echte MySpace. Toen was ze nog niet bekend en nog niet eens getekend. Inmiddels komt ze over de hele wereld, is ze populair in Noorwegen, UK (door o.a. duet met Ellie Goulding) en is ze getekend door Sony. Al twee keer heeft ze een concert in Amsterdam gegeven en is ze rustig aan bekender aan het worden.

Voor 10 Euro heb ik dit album gekocht, direct via haar platenmaatschappij Fat Possum Records. Je kunt het album ook kopen via iTunes, maar dat heeft toch niet de charme die een fysiek hoesje heeft met het artwork.

Ik ben er blij mee. We hoeven de cd nog echt niet naar het graf te brengen met deze bedekken met bloemen. Digitaal is het nog niet helemaal. Zolang dergelijke speciale albums nog verschijnen kunnen we nog veel genieten van de cd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten