donderdag 23 augustus 2012

Sing me an album



Er zingen echte pareltjes in de Nederlandse muziekwereld. Zo ook Sherry Dyanne, een zangeres met een prachtige stem. Het begon met mijn eerste kennismaking op The Hague Jazz in 2010. Ze begon een avond in een propvol zaaltje. Er kon niemand meer bij! Iedereen wilde zien en ervaren wie deze zangeres was. Ik kon nog maar een paar nummers mee krijgen. Vervoerd door het stemgeluid, was ik verkocht.

Om haar debuutalbum "Sing Me A Song" samen te stellen, zocht ze nummers via Facebook. Mensen konden aangeven welke jazz- en soulnummers ze wilden dat Sherry ging zingen.

Het heeft wel even geduurd voordat ze haar debuutalbum uitbracht, maar het duurde nog langer voordat ik het kocht. Je kent het misschien wel, wel in het achterhoofd houden. Ja, kopen die cd. Oh, geen random reader bij me. Oh, nu geen pc in de buurt. Die dingen.

Twee weken geleden hoorde ik haar "Come On A My House" zingen op Radio 6 en ik had alles bij de hand. Ik dacht direct: Kopen!

Je kunt natuurlijk naar Bol.com of Plato gaan, maar het beste is om de cd direct bij de artiest zelf te kopen. Je kunt natuurlijk het album digitaal kopen, maar een cd heeft toch meer. En dat blijkt maar weer.

Je kunt een album rechtstreeks bij een concert kopen, maar ook via de website (www.sherrydyanne.com). Een paar dagen later lag er een blauwe (!) bubbeltjesenvelop in de brievenbus, in plaats van een saaie witte envelop.

Via een digitale winkel of een andere winkel, krijg je nooit de waardering van de artiest zelf. In dit geval was het een klein briefje met dankwoord en het cd-hoesje is getekend. Zo lief!


Genieten doe ik zeker! Bedankt, Sherry!

Gratis tip: Koop bij de artiest zelf. Dan weet je dat ze waarderen dat je hun muziek koopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten