zaterdag 12 januari 2013

Laatste dag #ESNS13

En toen zat mijn laatste dag(je) Eurosonic Noorderslag er weer op.

Gisteren was ik naar Secret Rendezvous tijdens de Silo Sessions in de Graansilo in Groningen. Ze waren er niet als volledige band, maar met drums, gitaar en zang. Uiteraard misten de onmiskenbare elektronische effecten niet.

Het drietal speelde een sterke set, waarmee ze hun kunnen zeker tentoon spreiden als allround band. Als drietal kunnen ze meekomen met een band die het dubbele aantal leden heeft. Desalniettemin is ook de volledige band ijzersterk, zoals bij Holland Got Soul te zien was. Secret Rendezvous is een band waar we zeker nog meer van gaan horen. Bijvoorbeeld aan het eind van deze maand wordt hun volgende EP gereleased in Amsterdam. Zelfs OOG Radio wilde graag even spreken met dit fenomeen.

Woensdag doodde ik de tijd door de binnenstad te gaan. Gisteren deed ik dit ook, maar dan door een lange wandeling langs het water en over de Grote Markt. Groningen is en blijft een prachtige stad. Vooral tijdens deze periode. je hoort nu overal vreemde talen, Spaans, Frans, Engels, Scandinavisch, Italiaans etc. Tijdens deze wandeling werd ik gebeld dat de containersessie niet door ging.

Gelukkig werden er alternatieven aangeboden, waaronder die van 12:15 van vandaag. Woensdag was het nog nat achter De Oosterpoort. Vandaag was het koud. Berekoud.

Na lang gewacht te hebben, mochten we weer opwarmen in de container. Daar speelde Daily Bread. Een Serious Talent van 3FM. Ze klonken zeker niet verkeerd. Ook dit keer werden oordopjes aangeboden, maar die waren niet nodig. De mix tussen britpop, alternatief en pop was een aangename verrassing.

Na drie nummers van deze aanstormende band was het spektakel van Eurosonic voor mij weer over. Voor de band niet. Zij staan pas vanavond om 0:30 in de kleine zaal in De Oosterpoort. Zeker een aanrader om in de gaten te houden te komende jaren.

Ik kan alleen nog een aanrader geven en dat is Re:Freshed Orchestra. Zij spelen om 20:30 vanavond tijdens Noorderslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten