maandag 15 april 2013

Vine in de bieb


Deze week tweette ik de vraag of er ook bibliotheken aanwezig zijn op Vine en waarom wel of waarom niet. Ik werd nog geretweet door @AnnieMaessen (zo lief!), maar er kwam geen reactie.

Ik ben daarom maar gaan zoeken op Vine, maar de vangst was maar erg matig! Oftewel er was geen enkele bibliotheek op Vine.

Maar waarom niet? Inmiddels is Vine groter dan Twitter, de gebruikers zijn actiever dan op andere websites en zo verder.

Op Vine zijn er genoeg gebruikers die video's plaatsen over bibliotheken. Ik vond er genoeg over de OBA.

Om op te starten vond ik ook een gids erover met handige tips en opmerkingen:
  Vine isn’t a place to push product nonstop. It’s a venue to help bolster your lifestyle brand.
Het leven in bibliotheken is natuurlijk ook een lifestyle. De gasten gebruiken de bibliotheek op hun eigen manier. Ze kiezen ervoor om daar te zijn en om daar wonderlijke dingen mee te maken en te lezen.

Nu tweette @bibliotheek20 vandaag een case over hoe je fotograferende klanten kunt gebruiken om mensen naar hun product te leiden.

En dan is één en één zeker weten drie. Gebruik Vine, maak er een videowedstrijd en de bibliotheek (in het algemeen) komt veel meer in het nieuws.

Maar waar is die landelijke organisatie? Doe het dan lokaal, toch maar lokaal.


Disclaimer: Dit is een repost van mijn blogpost Instagram in de bieb. Waar Instagram stond, staat nu Vine. De strekking van beide apps is precies hetzelfde, al is Vine nog niet groter dan Twitter en kloppen de links niet.

Mijn ware post over Vine komt eraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten